كاريتاس تتعاون مع تلفزيون الجديد في حملة "صامدوم" Saturday 28 March 2020

شاركت كاريتاس لبنان في حملة "صامدون" التي أطلقها تلفزيون الجديد نهار السبت 28 آذار لجمع التبرعات وتوزيعها على العائلات الأكثر حاجة في ظل الظروف الإقتصادية الصعبة وأزمة انتشار فيروس كورونا، وشارك فيها 7 منظمات خيريّة أخرى حيث كل منظّمة تولّت توزيع الحصص في مناطق معيّنة لشمل أكبر عدد من مناطق لبنان.

تمكنت كاريتاس لبنان من توزيع 3000 حصّة غذائيّة على العائلات المحتاجة في عدّة مناطق في محافظة الشمال في لبنان إضافة إلى1,000 صندوقًا يحتوي على شتول وبذور زراعية على الأهالي المحتاجين والذين يملكون فسحة أرض تمكنهم من الزراعة وذلك لتشجيع الزراعة في لبنان. 

 

Caritas Lebanon Collaborates with Al-Jadeed to Launch "Samedoun" Donation Campaign
Caritas Lebanon was trusted among 7 other NGOs to distribute donations gathered by "Samedoun" campaign. On Saturday 28th of March, journalist Nishan on Al-Jadeed TV station launched a donation campaign entitled: “Samedoun”. Through the campaign people contributed to help those in need who are suffering from starvation and unemployment as a result of economic crisis and COVID19 lock-down where Caritas Lebanon dispersed 3,000 food kits across different areas in north of Lebanon, and 1,000 boxes containing agricultural seeds to encourage people, who have space, to grow plants and support by that a self sustaining environment and the Lebanese agricultural industry.